CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, 31 December 2009

intisari tahun 2009~~

JANUARI
dh abes sklh..aku keje ngn abh n kmpul duit...
mmg smpan btol duit..tpi xlme sbb slalu sgt shopping..hahahah...
msih xdpt lpekn ksah lme ttpi dlm proses utk mncuba..
FEBRUARI
still keje ngn abh lg...n dh start dpt twaran utk smbg stdy...
but tyme ni rsult xkuar lg...so,wt dunno je lg laa...
bln kki novel..hikhik...
MAC
rsult kuar...damn!! rsult truk..tyme dpt trus nanges..
sbb aku tau sbnrny aku blh dpt lbh baek dri 2..
siyes aku mmg byk maen2...bongok!!
APRIL
tgh pning wt kptsan nk smbg stdy ktne...
byk twran..tp xmnat...xtau npe...
hti mmg brkobar2 utk stdy lg...
MEI
ateh gtau aku dpt msuk f6..siyesly aku xnk mule2..
tp ble mk,abh n y laen2 pjuk..aku msuk jgk..
kos bsness stdies..ok laa...muleny ad gak geng2 aku...
tp smggu jep..pstu sume blah...
tggal aku sorng...lntak laa...jnji aku nk stdy..
tyme ni dh strt rse best stay f6...
JUN
join group klb seni visual bt rumah hntu utk hri koko..
aku dh blh get along ngn environment y bru...
thniah utk dri aku..hikhikhik....
JULAI
pg intrview jd pngawas sklh...sje ske2 je sbnrny...
tp smggu pstu nme aku dimsukkn dlm shortlist sbgai ketua pngawas n tmbalan k.pngawas...
then dintrview olh pngetua plak...aku n farul dplih utk brtnding sbgai ketua n tmbalan k.pngawas..nme ktorg diundi oleh pra gru..then farul ditabalkn sbgai k.pngawas n aku sbgai tmbalan k.pngwas...
OGOS
biase je sbb bln puase..tlg abh...kmpul duit lg..hikhik..
kmpul duit sbb nk bli fon bru...
dh lme brangan tp xtrtunai sbb asek shpping je...pdan muke...
stdent f6 msuk prtndingn koir kt sklh..not bad laa..1st runner up..
SEPTEMBER
raye...pstu hjt trtunai..dpt jgk bli fon bru..hoho...
strt sklh trus bt proposal utk smbtan pryaan aidilfitri kt sklh...
proposal dtrime n tgas mula djlnkn...
aktvt brjya..thniah utk geng f6 n pngawas...
OKTOBER
rseny xde y mnarik kot...aku pg kem kesedaran alam sekitar...
stdy cm biase + hndle bebdk ngn geng pngawas y laen..
NOVEMBER
final exam!!
smggu lps exam trus cuti!!
hikhikhik...skeny strt cuti...ddk kt umh je..
nk kuar xde geng..huhuhu...
DISEMBER
hepy bufday!!!
small reunion ngn geng2 y dh lme xjmpe...rndu korg...
mkn,kareoke,jenjln,amek gmba,mkn,n amek gmba lg....
emm...dpt tau k.imah kne posting kt matrik labuan sbgai pnsyarah kimia kt sne...
huhu...psni xde la tman nk pg mkn aiskrim yogurt kt tesco lg...sedih....
2009...
selamat tinggal..
terima kasih atas segalanya..
kenangan antara kita takkan aku lupakan...
mungkin kau adalah tahun yang membuatkan aku menjadi kuat..
walaupun hanya seketika..
tetapi terima kasih...
2010...
selamat datang..
semoga kau akan menjadi tahun yang mengubah hidup aku..
aku amat berharap ia akan terjadi...
itu harapan aku pada kau....
mood ; taktentuarah...
=]

Saturday, 26 December 2009

short entry..

sory...tenet aku tgh probss sgt3 skng ni..
so xleh nk catch up korg2 pnye update...
rndu korg...huhu...
nnti klu dh ok,aku akn try catch up entry korg k..
lup u olzz..hikhik..tkcre....


mood ; xpuas ati...





=(

Thursday, 10 December 2009

perbezaan antara lelaki dan perempuan time lunch..

Lelaki.

1. Waktu lunch, jalan ke tempat makan.
2. Sampai kedai makan, masuk.
3. Ambik Pinggan.
4. Letak nasi.
5. Letak Lauk.
6. Ke kaunter, Bayar nasi dan Air Sekali.
7. Makan.
8. Habis.
9. Balik Opis or
10. G surau.

Perempuan.

1. Waktu lunch, jalan ke kedai makan.
2. Perhatikan orang waktu jalan.
3. Sempat mengumpat dulu.
4. Sambil jalan betulkan tudung, tgk baju sendiri, tgk kaki.
5. Tengok baju orang lain, especially yang cantik dr baju sendiri.
6. Sampai kedai makan, jenguk-jenguk dulu.
7. Ramai orang, cari kedai lain.
8. Jalan lagi.
9. Dah puas ati..masuk.
10. Survey lauk dulu 2, 3 minit.
11. Carik2 pinggan, ambik pinggan.
12. Belek-belek pinggan, bersih ke??tak bersih?..eeeeiiii.
13. Dah puas ati, ambik nasi.
14. Ambik nasi ceduk sikit-sikit.
15. Tak sah kalau tak ceduk 2/3 kali.
16. Buang balik nasi.banyak.
17. Tak puas ati, banyak lagi..buang lagi..(tinggal sejemput).
18. Godek2 sikit nasi dalam pinggan 2minit.
19. Carik lauk. Survey dulu keliling meja. Tenguk sana, tenguk sini.
20. Jengok dlm bekas lauk, ambik kuah sikit.
21. Jengok bekas lauk lain, ceduk kuah sikit lagi.
22. Jengok lagi?sambil tu tengok2 orang, jeling-jeling.
23. Ambil lauk.
24. Pusing lagi.
25. Carik sayur pulak!
26. Ambik sayur selepas survey dan keliling 2 minit.
27. Ke kaunter bayaran.
28. Tgk2 nasi dlm pinggan.
29. Berbisik ngan kawan "alaamak byk la aku ambik"
30. Sampai depan kaunter "berapa?"
31. Bukak dompet..belek2 celah kad2 bank, celah kad2 nama, celah gambar2..
32. Keluarkan duit.
33. Buat isyarat mata ngan member (sbb nasi mahal).
35. Tutup dompet. Ambik nasi.
36. Tinjau-tinjau tempat duduk.
37. Jumpa tempat duduk..alamak kotorlah!!!
38. Cari tempat duduk lain.
39. Jumpa.Duduk.
40. Alamak.Air tak order lagi.
41. Tinjau2, carik org order air..sambil tangan betulkan tudung.
42. Order air.
43. Bangun.
44. Ambik sudu.
45. Duduk.
46. Bangun.
47. Ambik Tisu.
48. Duduk.
49. Air sampai.
50. Belek dompet (Step tadi)
51. Bayar.
52. Tutup.
53. Minum air.
54. Start makan.
55. Tengok-tengok orang sambil makan.
56. Makan separuh..kenyang.
57. Sebab dah minum air.
58. Letak sudu, letak garpu.
59. Pinggan tolak tepi.
60. Borak2 kater makanan tak sedap.
61. Ngumpat2..tgk orang.
62. Pukul 2, naik opis.
63. Ambik beg makeup, g surau!!!!!


*emm...mgkin entry ni ingin mnunjukkan y pmpuan lebih prihatin apabila nk mkn brbnding llaki?mungkin...



mood ; xstabil...





=)

Monday, 7 December 2009

sekadar ingin berkongsi apa yang dibaca~~

Tahukah kau wahai suami dan bakal suami??

Laki bini ini asalnya 2 individu asing yang saling tidak mengenali.

Atas takdir tuhan dipertemukan dan aqad nikah telah menyatukan kita.

TAPI.......tahukah kau apa yang isterimu selalu lakukan untukmu,dan fikirlah sejenak apa pula yang kau berikan untuknya...

KALA kau tiada duit, bukankah magic david copperfield bila tiba2 kau buka wallet ada duit pulak di dalamnya, tahukah kau yang isterimu sentiasa curi2 membuka wallet untuk mengecek " Ada duitkah suamiku?"

TAPI Bila kau ada duit, wah! wah! kau siap boleh tanya lagi bini kau " Ada duit ke?" sedangkan itukan kewajipan kau untuk memberinya nafkah?

Tahukah kau wahai suami, tiap2 malam isterimu akan terbangun dari tidurnya dan perkara pertama yang diingat ialah suaminya, lantas terus si isteri menjenguk suaminya di sebelah, di kucup dahi suaminya, diusap rambutnya, penuh kasih sayang dan belas kasihan TAPI yang kau berinya hanyalah dengkuran kadang2 siap kentut lagi..Cissss! !

Tahukah kau wahai suami, kalau kau balik lewat malam sampai jam 4-5 pagi atas alasan kerja atau kau suka2 nak lepak ngan kawan2, bini kau yang dirumah tu tak lena tidur, selagi kau tak balik selagi tulah mata tak leh pejam TAPI yang kau tahu bersembang aje sampai pagi, langsung tak ingat bini, dahlah balik lambat esoknya selagi tak masuk Zohor tak reti2 nak bangun, dah bangun tahu nak makan aje...

Tahu tak kau wahai suami, setiap kali isteri mu menggosok bajumu apa yang sentiasa terlintas di fikirannya ialah "Handsome tak laki aku bila pakai baju ni?"

Tapi kau bila dah hansome sikit mula hidung tinggi nak mengorat lagi...

Tahu tak kau wahai suami, isteri tu tak mintak banyak, cuma pujilah dia sekali-sekala, peluklah dia setiap pagi dan malam sebelum tidur peluk yang setakat pelukan sayang sahaja..bukan dengan harapan dapat "apa-apa"), hadiahkanlah dia sekali-sekala walaupun setakat coklat sekeping, picitlah bahunya sekali-sekala dan kalau nak tidur tu, selimutkanlah dia, sebab sebenarnya, bini tu selagi laki dia tak lelap mata dia hanya tidur2 ayam sahaja...

INI YANG BEST NI...

Satu lagi, suami, kalau korang nak tahu, sebaik sahaja saksi kata SAH!!!! tuhan tu telah kurniakan 6, 7, 8 senses kat isteri sebab itulah dia orang tahu korang buat apa kat belakang dia, tak yah guna spy...dia orang musti tahu punya....

Hargailah bini dan bakal bini korang, sebagaimana korang hargai kereta korang, PS2 korang dan lain-lain..

Orang bijak adalah dia yang hari ini mengerjakan apa yang orang lain akan mengerjakannya tiga hari kemudian ..


JumPa AnDa Di PunCak KeJaYaaN bersama KeSeJahTeRaaN!



Pengajaran ayat:

Perkahwinan itu satu perkara yang mulia.
Mengapa mesti kita mengelakkannya.
Ia adalah satu fitrah bagi manusia, kalau tak sanggup, manusiakah KITA.
Jangan risau jika kita tak dapat isteri yang solehah, kerana Allah telah berjanji, perempuan yg soleh hanya utk lelaki yg soleh...
Kalau kita sbg lelaki tak soleh...jgn harap dapat bini yg soleh....
Syukur apa yg telah dikurniakan.
Tak semua perempuan itu BAIK, tapi baiKKah kita nak dapat perempuan yg baik...???
Kalau kita mengorat perempuan memang tak baik, tapi kalau kita tak berusaha nak cari isteri; Ada can ker bini itu TURUN dari langit.....
Kita tak suka perigi mencari timba...
Perempuan jenis apakah itu???
Siti Khadijah pun perempuan mcm itu.
Hinakah dia??????
Allah telah mengutuskan perempuan utk lelaki...bukannya kita perlu hidup dgn sendiri.... Mungkin rezeki tidak ada untuk kita memulakan alam perkahwinan.
Tanpa usaha , rezeki itu memang tidak ada....
Syabas kpd sesiapa yg melangkah ke gerbang perkahwinan, yg tidak, ANDA sesungguhnya berada dalam kerugian..




mood ; keliru...


=(

berdoalah utk dia....


hmm....aku amt trsntuh dgn luahan hti seorg jjka y mrasakn drinya amt brslah kpd seorg wnita wlaupun bkn die pnyebabny...jjka itu adlh uncle syaf...dan wnita trsbut ialah azila @ baby y ktika ni sdg mnderita kskitan akbat pnyakit y tdk dpt dkesan oleh dktor.. azila @ baby ni dktakn mghdap pnyakit y brkaitan dgn ktrunannya dlu iaitu saka...

hmm....td aku bce entry uncle syaf y trbaru tntg azila...mmg sbgai wnita,aku trsntuh mlihat kaum sjnisku trlntar sbgitu....dan htiku trus mmnjatkan doa kpdaNya spya dberi kkuatan kpd azila dan kluarga utk mghdpi dgaan drpdNya...ssgguhny DIA mmberi dgaan kpd ummat y dsyangiNya...dan DIA tau kluarga azila mmpu mghdpinya...

hmm....wlaupun aku xmgnali siapa azila...ttpi dr raut wjhny,aku dpt rse y azila sorg wnita y ceria n tabah..aku ykin die dpt mgharungi sglanya dgn cekal...smoga drimu akn cpt smbuh wahai hawa...kmi sntiasa doakn y trbaek utkmu...




mood ; hatiku pilu....


=(

Thursday, 3 December 2009

momens~

when we first talk to each other,
i knew we would always be friends,
our friendship has kept on growing,
and i will be here for all of you to the end..
all of you listen when i have a problem,
and help dry the tears from my face,
all of you take away my sorrow,
and put happiness in its place..
we can't forget the fun we've had,
laughing untill our face turn blue,
talking of things only we find funny,
people think we're insane if they only knew..
i guess this is my way of saying thanks,
for cathing me when i fall,
thanks again for being the BEST FRIENDS,
and being here with me trough it all..
I LOVE YOU ALL..
.........................................................................................................................................................................
.w.e.l.o.v.e.p.i.x.c.a.











mood ; miss my frens dam much..

=(

Wednesday, 2 December 2009

cheritera-ku..




011209...
hari ini genaplah 18thn umoku...
huhu...
dh jd sweet-18gurl la...
malu3....
hikhikhik....
dh tua ek?
yela2....
lg 2thun nk msuk alam 20an....


tp...
mne arh tju aku nnti?
hmm....
sedih ble pkir psl mnde2 cmni...
siyesly...
aku byk maen2 slme aku hdup ni....


nth la...
aku sndri xtau npe....
tiap2 ari aku ingin brubah...
tp xtrjd...
pe prlu aku bt?
aku nk jd mcm org laen jgk...
blh bggakn parents....
blh bggakn fmly....

hmm......
mgkin rmai y ckp aku xpnh nk pkir psl hdup aku...
tp hkiktny....
tiap2 ari aku pkir.....
aku pkir okeyy!!!
dan ble tiap kli aku pkir....
dan tiap kli 2 jgk la airmta aku mngalir....

oh mta...
knpe la kau mnglirkan airmta y sci n xbrslh 2?
aku sdih....




........................................................................................................................................................................





aku ktika umo 1thun...(mybe)


aku ktika umo 18thun....(kompem)


p/s ; kAu...mybe kAu lpe bfday aKu kn?hmm...xpe la...thnks ye sbb lpe...

mood ; .s.a.d.p.lu.s.h.a.p.p.y.p.l.u.s.h.u.r.t.

=)

harap maaf...post ini dikeluarkan terlewat sehari sebab ada sedikit masalah teknikal...harap maklum...