CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, 16 March 2011

kekuatan hati ~

cinta adalah kekuatan ,
mampu mengubah duri menjadi mawar ,
mengubah sedih menjadi riang ,
mengubah amarah menjadi ramah ,
mengubah musibah menjadi muhibbah ,
itulah cinta ..

sekali pun cinta telah ku huraikan ,
dan menjelaskan dengan panjang lebar ,
namun jika aku didatangi cinta ,
aku menjadi malu pada keterangan ku sendiri ..

meskipun lidah telah mampu menguraikan ,
namun tanpa lidah ,
cinta ternyata lebih tenang ,
sementara pena begitu tergesa-gesa menulisnya ,
kata-kata pecah berkeping-keping ,
begitu sampai kepada cintanya ..

dalam menguraikan cinta ,
akal terbaring tidak berdaya ,
bagaikan keldai terbaring dalam lumpur ,
cinta sendirilah yang menerangkan ,
cinta dan percintaan ..



Saturday, 12 February 2011

~ Dalam Librari

Dalam librari
aku tersengguk
seorang tua
tersenyum menegur:
Tak guna
membuka buku
menutup mata.
Kan elok
menutup buku
membuka mata?

Mulai esoknya
dalam librari
ku tak pernah
tersengguk lagi
walau orang tua
sudah lama
tiada kusua

Dalam librari
kini ku membaca,
mataku sering
ke kerusi orang tua
yang sudah tiada


~ A. Samad Said




Tuesday, 8 February 2011

segala perasaan itu indah jika ...

Cinta itu indah..jika cinta itu kerana ALLAH..kerana cinta itu akan sampai kepada ALLAH dahulu, kemudian barulah kepada sesiapa sahaja yang kamu cintai..

Rindu itu indah…jika rindu itu kerana ALLAH…kerana rindu itu akan sampai kepada ALLAH dahulu, kemudian barulah kepada sesiapa sahaja yang kamu rindui…

Kegembiraan itu indah..jika gembira itu kerana ALLAH…kerana gembira itu akan sampai kepada ALLAH dahulu, kemudian barulah kepada apa sahaja yang membuat kamu gembira…

Sedih itu indah..jika sedih itu kerana ALLAH..kerana sedih itu akan sampai kepada ALLAH dahulu, kemudian barulah kepada apa sahaja yang membuat kamu sedih…

Bosan itu indah..jika bosan itu kerana ALLAH..kerana bosan itu akan sampai kepada ALLAH dahulu, kemudian barulah kepada apa sahaja yang kamu bosankan…

Kesibukan itu indah..jika sibuk itu kerana ALLAH..kerana kesibukan itu akan sampai kepada ALLAH dahulu, kemudian barulah kepada apa sahaja yang kamu sibukkan…

Sakit itu indah..jika sakit itu kerana ALLAH..kerana kesakitan itu akan sampai kepada ALLAH dahulu, kemudian barulah kepada apa sahaja yang menyakitkan kamu…

Benci itu indah..jika benci itu kerana ALLAH..kerana kebencian itu akan sampai kepada ALLAH dahulu, kemudian barulah kepada apa sahaja yang membuat kamu benci…

Kesusahan dan derita itu indah..jika ia kerana ALLAH..kerana derita dan kesusahan itu akan sampai kepada ALLAH dahulu, kemudian barulah kepada apa sahaja yang membuat kamu susah dan derita..

Maka, niatlah segala perasaan kita hanya untuk ALLAH..HANYA UNTUK MENDAPATKAN KEREDHAAN ALLAH...

penantian ~

berapa lama mesti ku nanti ..
sinar cahaya matamu ..
gemerlap bagai bintang ..
menghiasi malam ..
malam yang menutup diriku ..

berapa lama perlu ku tunggu ..
lontaran suara dari bibirmu ..
memecah hening taman ..
taman syurgawi ..
pada sebuah hati yang sepi ..

penantian suatu siksa ..
yang tidak tertanggung ..
oleh tubuhku yang kering dan layu ..
kepastian suatu penawar ..
dalam suka dan duka ..
yang meniti hidupku ..

Sunday, 23 January 2011

anda y brnama NOOR SYUHADAH !

siyesly sy rndu anda .. sy rndu LEPAT sy .. huhu .. xtau nape weh .. mybe sbb kite jauh kot .. dlu dkt je kn .. tp xpe laa .. ko pg stdy .. bkn ko tggl aku trus kn ? rndu nk snap2 pic lg ..




* a story telling was begin *

* muke kite mcm same kn ? hikhik ..


*snap2 mmg kje kite .. =D


* kite y sntiase weng .. hahah ..


* weekend time at library ..


* miss dis moment !


*manje2 laa .. heheh ..


* K.I.T.A !





siyesly aku mmg syg ko ..
aku ngaku aku mmg ad ase sumthng bile ko xde kt sni ..
aku ase mcm kosong ..
sbb sblm ni mane2 aku pgi msti dgn ko ..
skng ni aku nk kuar pn dh mls ..
sbb ko xde ..
thnks kawan ..
sbb bt aku ase rindu ko ..

):