CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, 29 October 2009

hadir..

dia...
tanpa diketahui kewujudannya...
tanpa mengenali siapa dirinya..
tanpa menduga pandangannya...
tanpa mengira pergerakannya...
dia..
hadir dalam hidup tanpa disedari...
hadir tanpa sebarang kata...
hadir untuk mencuba nasib...
hadir untuk merungkai kata hati...
dia..
mulanya hadir sebagai pendorong...
mulanya hadir sebagai pendengar yang setia...
mulanya hadir sebagai peneman resah dan duka...
mulanya hadir sebagai penyunting semangat...
dia...
kini secara tidak langsung..
mula mengisi kekosongan diri...
mula menjadi perindu yang setia...
menjadi pungguk menanti bulan...
dia....
sedikit demi sedikit....
mula menjadi penaung di hati...
pernah di selami perasaan itu...
terdapat ruang untuknya di hati...
sebagaimana yang di hajati...
hanya masa yang akan menentukan....
antara kau dan aku...
dimana penghujungnya?
hanya DIA yang maha mengetahui.....

Wednesday, 28 October 2009

songs 4 u...=)

Sungguh indahnya hari berlalu
Menunggu kasih tambatan hati
Ingin rasanya selalu berbagi
Bersamanya kala suatu nanti
Andainya kau jadi milikku
Selaluku nyanyikan lagu rindu
Andaikan kau dan aku bersatu
Dunia ini berseri selalu
Kuingin dirimu dekat dihatiku
Berdua kita kan raih bahagia
Kuingin dirimu turut merasa
Rasa rindu untuk menatap matamu
Menatap matamu
Bagaikan bintang nun jauh di sana
Terangi malam yang semakin gelap
Jika kau sudi menemaniku
Takkanku lepas walau sedetik pun
dis song is dedicate 2 u......

Monday, 26 October 2009

bermaknakah sebuah duka?


Apabila kita sentiasa meniti gembira. Kadang kala kita terlupa untuk menoleh sebentar sisi duka yang sentiasa akan menanti kita. Sewaktu kita bergembira, semua perkara dirasakan indah. Semuanya dirasakan bahagia. Kita sangka semuanya akan berkekalan selamanya. Ikatan yang terjalin tampak teguh dengan limpahan kasih sayang. Hati berbunga-bunga dengan pujian yang melambung tinggi. Indahnya hidup bagai tidak mahu ia berakhir.

Apabila hati sudah mula membenci. Tiada lagi kasih dan sayang yang dapat dicurahkan. Hanya kesangsian menyelubungi perasaan. Yang terluka terus terluka. Rajuknya tidak membawa ceria. Yang meluka, terus meluka. Tiada lagi titip kata yang membunga hati dan naluri. Bertakhta lah duka terpinggirlah ceria dan bahagia.

Apabila hidup sudah mula berduka. Segala yang manis dan indah hanya tinggal sinis dan gundah. Derita menyelinap memayungi kesuburan sebuah gembira. Gempita beralun gema tomahan dan hinaan hingga merobek pertimbangan.

Apabila telah lama berduka. Baru mula ingin menghargai kebahagiaan lama. Andai bisa diputarkan masa, mahu dipersembah kata pujangga mencamtum kembali dua hati yang terpisah kerana benci. Baru mula kehilangan pertemuan yang berpaling kerana keegoaan. Mahu kembali kepada masa lalu. Mahu mejaga setiap yang pernah wujud bagai menatang penuh rasa sayang dalam dulang perhubungan.

Bermaknakah duka yang dilalui andai dengan melaluinya kita dapat menghargai apa yang kita ada? Atau mungkin duka itu sudah terlalu terlewat untuk menjadi pengubat merawat luka? Apakah erti suka selama ini andai duka terus menjadi penamat?
Berharap agar duka ini akan bermakna apabila menjemput damai pulang kembali..

Sama-sama kita renungkan…

Sunday, 18 October 2009

Aku pernah...

Pernah terbit nur itu dalam hati,

Pernah bersua dua muka nurani,

Pernah bahagia menitip kasih bersemi

Juga pernah menggalas impi di dilangit tinggi,

Pernah singgah persis damai yang membelai,

Pernah berlabuh biduk peri pd hamparan harapan,

Tiada gundah menadah kata setia menanti,

Tiada patah sendi akli menunggu jawapan persoalan,

Pernah juga memanggil hiba pergi,

Pernah juga menjemput duka berlalu.

Tiada bisa membatasi kendiri,

Tiada alang menduga jiwa yang pilu,

Hanya kerana aku cinta,

Hanya kerana aku sayang,

Putuskanlah tali seksaan ini,

Andai benar cinta itu adalah gembira,

Hilangkanlah rasa cinta ini,

Andai persahabatan itu lebih mulia,

Kerana aku tidak mampu bersuara,

Kerana darah luka menitis tidak menepis tamu tangis,

Aku mengharapkan kebahagiaan..

Walaupun anganku tidak mahu,

Cinta ini terhenti sekadar pernah..

Tetapi selalu dan selamanya..

Friday, 16 October 2009

pujangga hamka~~

cinta manusia melalui beberapa pintu...
ada pintu kasih...
pintu sayang...
dan pintu rindu...
tetapi cinta yang paling abadi ialah...
cinta yang melewati pintu simpati...
benarkah?

mata hati~~

saat mata itu buta kerana hati..
hati juga tuli kerana sayang..
madah yang agung menyanjung megah tiada rebah..
terlupa pada warna merah darah yang semakin hitam..
pahit..
kelat..
tawar..
saat mata itu buta kerana hati..
hati juga tuli kerana rindu…
riak tiada punah memeri wajah yang tiada terjamah..
terlupa pada warna jernih air mata yang semakin merah..
bahang..
rawan..
perit..
semua kerana cinta yang buta dan bisa untuk membutakan..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thursday, 15 October 2009

selamat tinggal...selamanya~~~

hadirnya aku hanya untuk mengucapkan maaf...
maafkan aku kerana tidak mencintaimu...
maafkan aku jika kau menaruh kasih padaku...
hadirnya aku hanya untuk sementara...
untuk meminta ampun darimu...
untuk mengucapkan salam perpisahan kepadamu...
aku tahu betapa seksanya hatimu menerima ucapanku...
aku tahu betapa tingginya harapanmu terhadapku...
dan...
aku tahu betapa besarnya dosaku padamu...
hadirnya ku...
kini berlalu...
moga kau bahagia walau tidak bersamaku...




selamat tinggal.......









selamanya.....








*******************************************************************

Wednesday, 14 October 2009

malam...^^^

hmm...
bagaimana...
bagaimana aku ingin tenangkan diriku...
dimana...
dimana aku boleh mencari ketenangan...
mengapa...
mengapa ketenangan tidak padaku...
semua...
semuanya menjadi begitu sukar untukku...



malam....


maafkan....




diriku......



^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Tuesday, 13 October 2009

hanya seketika...~

lakaran hidup...
penuh dugaan...
kebahagiaan dijamah...
bak embun di daunan...
seketika cuma...
tidak bertahan...
mungkin semuanya ketentuan TUHAN...
siapa sangka simpulan kasih terungkai...
cinta terlerai di puncak mahligai...
siapa menduga hati beralih arah...
sumpah setia hancur dan punah...
aku yang lemah...
akhirnya kecundang...
di garisan belakang...
mengertilah aku yang hidup ini...
tak seindah yang kita impikan...
yang pernah...
kau janjikan...

kehilanganmu....~

saat aku kehilanganmu...
langit kelam alam bagai membisu...
sebak dada menyaksikan kau derita...
tidak tertadah juraian air mata...
kiranya dapat kuputarkan masa...
akan kuubah perjalanan kehidupan...
moga bahagia hatimu tetap berkekalan...
apakan daya...
aku manusia biasa...
mungkin dulu...
langkah ku tempang...
gagal menghidu kedukaan yang mendatang...
tapi kini....
sumpah aku pertahankan...
sejarah itu tak mungkin kan berulang...

Monday, 12 October 2009

puisi sEpi~~

bisikku..
pada bulan..
kembalikan..
temanku..
kekasihku..
syurgaku...
tanpa dia..
malam..
menemani aku..
sepi..
memelukku...
bulan jangan biar siang...
biar alam ini kelam...
biar ia sepi..
sepertiku...


#####################################################

akhirnya....23 sept 09....


akhirnya hajat aku tercapai untuk membeli handphone baru....pada tanggal 230909 (befday bapaku tersayg) maka keluarlah satu handphone berjenama nokia dan bermodel 5610..heheh...aku sengaja ambil warna biru+hitam dr merah+hitam sebab aku memang syukee warna biru...hahah...lagipun banyak sangat aku dok tengok orang guna yang warna merah...hihihi...sekarang aku gembira dengan handphone baru ku.......


Friday, 9 October 2009

fuhh....kepenatan melanda~~

aku bru blik dr open house kt umah kwan abah...
mmg ltih gler...
ktorang kluar umah pkul 12 n blik pkul 5.30...
lpas pg open house trus pg umah spupu aku...
dh la mngantuk...
nk xnak mmg kne ikt la...
ondway nk blik..
abh blikan buah kgmaranku...
jeng jeng jengg.....
buah nangka laa...a
heheheh...
mmg dh lme xmkn...
nk smbung mkn ni.....
......................................(^^).................................

pAgi~~

good morning....
sjuk ar pg ni....
bgn2 je trus selsema....
nth laa...
slalu cm2...
neway...
nice morning 2day....
=)
........................................

Monday, 5 October 2009

keasyikan si gadis+upin dan ipin...~










aku terciut hati melihat ank buahku (zati husna) menonton cerita upin dan ipin...

sampai tak berkelip...=)

Saturday, 3 October 2009

malam yang sunyi...~

malam...
bersama bintang...
menyelubungi hidup ku...
suram...
muram...
tetapi...
penghujung malam setia menanti....
menanti untuk menimbulkan siang yang cerah....
supaya dapat menimbulkan malam sempurna.....~

pulang~~~

kalau aku bisa terbang...
akan aku terbang pulang...
mencari-cari sebuah ketenangan...
dipersinggahan penuh kedamaian...
kisah semalam takkan hilang...
disitu dunia...
disitu syurga...
dalam kejerihan perantauan...
ingatan berganti...
timbul dan tenggelam...
angin sutera ku bisikkan...
aku ingin PULANG....