CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, 31 December 2009

intisari tahun 2009~~

JANUARI
dh abes sklh..aku keje ngn abh n kmpul duit...
mmg smpan btol duit..tpi xlme sbb slalu sgt shopping..hahahah...
msih xdpt lpekn ksah lme ttpi dlm proses utk mncuba..
FEBRUARI
still keje ngn abh lg...n dh start dpt twaran utk smbg stdy...
but tyme ni rsult xkuar lg...so,wt dunno je lg laa...
bln kki novel..hikhik...
MAC
rsult kuar...damn!! rsult truk..tyme dpt trus nanges..
sbb aku tau sbnrny aku blh dpt lbh baek dri 2..
siyes aku mmg byk maen2...bongok!!
APRIL
tgh pning wt kptsan nk smbg stdy ktne...
byk twran..tp xmnat...xtau npe...
hti mmg brkobar2 utk stdy lg...
MEI
ateh gtau aku dpt msuk f6..siyesly aku xnk mule2..
tp ble mk,abh n y laen2 pjuk..aku msuk jgk..
kos bsness stdies..ok laa...muleny ad gak geng2 aku...
tp smggu jep..pstu sume blah...
tggal aku sorng...lntak laa...jnji aku nk stdy..
tyme ni dh strt rse best stay f6...
JUN
join group klb seni visual bt rumah hntu utk hri koko..
aku dh blh get along ngn environment y bru...
thniah utk dri aku..hikhikhik....
JULAI
pg intrview jd pngawas sklh...sje ske2 je sbnrny...
tp smggu pstu nme aku dimsukkn dlm shortlist sbgai ketua pngawas n tmbalan k.pngawas...
then dintrview olh pngetua plak...aku n farul dplih utk brtnding sbgai ketua n tmbalan k.pngawas..nme ktorg diundi oleh pra gru..then farul ditabalkn sbgai k.pngawas n aku sbgai tmbalan k.pngwas...
OGOS
biase je sbb bln puase..tlg abh...kmpul duit lg..hikhik..
kmpul duit sbb nk bli fon bru...
dh lme brangan tp xtrtunai sbb asek shpping je...pdan muke...
stdent f6 msuk prtndingn koir kt sklh..not bad laa..1st runner up..
SEPTEMBER
raye...pstu hjt trtunai..dpt jgk bli fon bru..hoho...
strt sklh trus bt proposal utk smbtan pryaan aidilfitri kt sklh...
proposal dtrime n tgas mula djlnkn...
aktvt brjya..thniah utk geng f6 n pngawas...
OKTOBER
rseny xde y mnarik kot...aku pg kem kesedaran alam sekitar...
stdy cm biase + hndle bebdk ngn geng pngawas y laen..
NOVEMBER
final exam!!
smggu lps exam trus cuti!!
hikhikhik...skeny strt cuti...ddk kt umh je..
nk kuar xde geng..huhuhu...
DISEMBER
hepy bufday!!!
small reunion ngn geng2 y dh lme xjmpe...rndu korg...
mkn,kareoke,jenjln,amek gmba,mkn,n amek gmba lg....
emm...dpt tau k.imah kne posting kt matrik labuan sbgai pnsyarah kimia kt sne...
huhu...psni xde la tman nk pg mkn aiskrim yogurt kt tesco lg...sedih....
2009...
selamat tinggal..
terima kasih atas segalanya..
kenangan antara kita takkan aku lupakan...
mungkin kau adalah tahun yang membuatkan aku menjadi kuat..
walaupun hanya seketika..
tetapi terima kasih...
2010...
selamat datang..
semoga kau akan menjadi tahun yang mengubah hidup aku..
aku amat berharap ia akan terjadi...
itu harapan aku pada kau....
mood ; taktentuarah...
=]

Saturday, 26 December 2009

short entry..

sory...tenet aku tgh probss sgt3 skng ni..
so xleh nk catch up korg2 pnye update...
rndu korg...huhu...
nnti klu dh ok,aku akn try catch up entry korg k..
lup u olzz..hikhik..tkcre....


mood ; xpuas ati...





=(

Thursday, 10 December 2009

perbezaan antara lelaki dan perempuan time lunch..

Lelaki.

1. Waktu lunch, jalan ke tempat makan.
2. Sampai kedai makan, masuk.
3. Ambik Pinggan.
4. Letak nasi.
5. Letak Lauk.
6. Ke kaunter, Bayar nasi dan Air Sekali.
7. Makan.
8. Habis.
9. Balik Opis or
10. G surau.

Perempuan.

1. Waktu lunch, jalan ke kedai makan.
2. Perhatikan orang waktu jalan.
3. Sempat mengumpat dulu.
4. Sambil jalan betulkan tudung, tgk baju sendiri, tgk kaki.
5. Tengok baju orang lain, especially yang cantik dr baju sendiri.
6. Sampai kedai makan, jenguk-jenguk dulu.
7. Ramai orang, cari kedai lain.
8. Jalan lagi.
9. Dah puas ati..masuk.
10. Survey lauk dulu 2, 3 minit.
11. Carik2 pinggan, ambik pinggan.
12. Belek-belek pinggan, bersih ke??tak bersih?..eeeeiiii.
13. Dah puas ati, ambik nasi.
14. Ambik nasi ceduk sikit-sikit.
15. Tak sah kalau tak ceduk 2/3 kali.
16. Buang balik nasi.banyak.
17. Tak puas ati, banyak lagi..buang lagi..(tinggal sejemput).
18. Godek2 sikit nasi dalam pinggan 2minit.
19. Carik lauk. Survey dulu keliling meja. Tenguk sana, tenguk sini.
20. Jengok dlm bekas lauk, ambik kuah sikit.
21. Jengok bekas lauk lain, ceduk kuah sikit lagi.
22. Jengok lagi?sambil tu tengok2 orang, jeling-jeling.
23. Ambil lauk.
24. Pusing lagi.
25. Carik sayur pulak!
26. Ambik sayur selepas survey dan keliling 2 minit.
27. Ke kaunter bayaran.
28. Tgk2 nasi dlm pinggan.
29. Berbisik ngan kawan "alaamak byk la aku ambik"
30. Sampai depan kaunter "berapa?"
31. Bukak dompet..belek2 celah kad2 bank, celah kad2 nama, celah gambar2..
32. Keluarkan duit.
33. Buat isyarat mata ngan member (sbb nasi mahal).
35. Tutup dompet. Ambik nasi.
36. Tinjau-tinjau tempat duduk.
37. Jumpa tempat duduk..alamak kotorlah!!!
38. Cari tempat duduk lain.
39. Jumpa.Duduk.
40. Alamak.Air tak order lagi.
41. Tinjau2, carik org order air..sambil tangan betulkan tudung.
42. Order air.
43. Bangun.
44. Ambik sudu.
45. Duduk.
46. Bangun.
47. Ambik Tisu.
48. Duduk.
49. Air sampai.
50. Belek dompet (Step tadi)
51. Bayar.
52. Tutup.
53. Minum air.
54. Start makan.
55. Tengok-tengok orang sambil makan.
56. Makan separuh..kenyang.
57. Sebab dah minum air.
58. Letak sudu, letak garpu.
59. Pinggan tolak tepi.
60. Borak2 kater makanan tak sedap.
61. Ngumpat2..tgk orang.
62. Pukul 2, naik opis.
63. Ambik beg makeup, g surau!!!!!


*emm...mgkin entry ni ingin mnunjukkan y pmpuan lebih prihatin apabila nk mkn brbnding llaki?mungkin...



mood ; xstabil...





=)

Monday, 7 December 2009

sekadar ingin berkongsi apa yang dibaca~~

Tahukah kau wahai suami dan bakal suami??

Laki bini ini asalnya 2 individu asing yang saling tidak mengenali.

Atas takdir tuhan dipertemukan dan aqad nikah telah menyatukan kita.

TAPI.......tahukah kau apa yang isterimu selalu lakukan untukmu,dan fikirlah sejenak apa pula yang kau berikan untuknya...

KALA kau tiada duit, bukankah magic david copperfield bila tiba2 kau buka wallet ada duit pulak di dalamnya, tahukah kau yang isterimu sentiasa curi2 membuka wallet untuk mengecek " Ada duitkah suamiku?"

TAPI Bila kau ada duit, wah! wah! kau siap boleh tanya lagi bini kau " Ada duit ke?" sedangkan itukan kewajipan kau untuk memberinya nafkah?

Tahukah kau wahai suami, tiap2 malam isterimu akan terbangun dari tidurnya dan perkara pertama yang diingat ialah suaminya, lantas terus si isteri menjenguk suaminya di sebelah, di kucup dahi suaminya, diusap rambutnya, penuh kasih sayang dan belas kasihan TAPI yang kau berinya hanyalah dengkuran kadang2 siap kentut lagi..Cissss! !

Tahukah kau wahai suami, kalau kau balik lewat malam sampai jam 4-5 pagi atas alasan kerja atau kau suka2 nak lepak ngan kawan2, bini kau yang dirumah tu tak lena tidur, selagi kau tak balik selagi tulah mata tak leh pejam TAPI yang kau tahu bersembang aje sampai pagi, langsung tak ingat bini, dahlah balik lambat esoknya selagi tak masuk Zohor tak reti2 nak bangun, dah bangun tahu nak makan aje...

Tahu tak kau wahai suami, setiap kali isteri mu menggosok bajumu apa yang sentiasa terlintas di fikirannya ialah "Handsome tak laki aku bila pakai baju ni?"

Tapi kau bila dah hansome sikit mula hidung tinggi nak mengorat lagi...

Tahu tak kau wahai suami, isteri tu tak mintak banyak, cuma pujilah dia sekali-sekala, peluklah dia setiap pagi dan malam sebelum tidur peluk yang setakat pelukan sayang sahaja..bukan dengan harapan dapat "apa-apa"), hadiahkanlah dia sekali-sekala walaupun setakat coklat sekeping, picitlah bahunya sekali-sekala dan kalau nak tidur tu, selimutkanlah dia, sebab sebenarnya, bini tu selagi laki dia tak lelap mata dia hanya tidur2 ayam sahaja...

INI YANG BEST NI...

Satu lagi, suami, kalau korang nak tahu, sebaik sahaja saksi kata SAH!!!! tuhan tu telah kurniakan 6, 7, 8 senses kat isteri sebab itulah dia orang tahu korang buat apa kat belakang dia, tak yah guna spy...dia orang musti tahu punya....

Hargailah bini dan bakal bini korang, sebagaimana korang hargai kereta korang, PS2 korang dan lain-lain..

Orang bijak adalah dia yang hari ini mengerjakan apa yang orang lain akan mengerjakannya tiga hari kemudian ..


JumPa AnDa Di PunCak KeJaYaaN bersama KeSeJahTeRaaN!



Pengajaran ayat:

Perkahwinan itu satu perkara yang mulia.
Mengapa mesti kita mengelakkannya.
Ia adalah satu fitrah bagi manusia, kalau tak sanggup, manusiakah KITA.
Jangan risau jika kita tak dapat isteri yang solehah, kerana Allah telah berjanji, perempuan yg soleh hanya utk lelaki yg soleh...
Kalau kita sbg lelaki tak soleh...jgn harap dapat bini yg soleh....
Syukur apa yg telah dikurniakan.
Tak semua perempuan itu BAIK, tapi baiKKah kita nak dapat perempuan yg baik...???
Kalau kita mengorat perempuan memang tak baik, tapi kalau kita tak berusaha nak cari isteri; Ada can ker bini itu TURUN dari langit.....
Kita tak suka perigi mencari timba...
Perempuan jenis apakah itu???
Siti Khadijah pun perempuan mcm itu.
Hinakah dia??????
Allah telah mengutuskan perempuan utk lelaki...bukannya kita perlu hidup dgn sendiri.... Mungkin rezeki tidak ada untuk kita memulakan alam perkahwinan.
Tanpa usaha , rezeki itu memang tidak ada....
Syabas kpd sesiapa yg melangkah ke gerbang perkahwinan, yg tidak, ANDA sesungguhnya berada dalam kerugian..




mood ; keliru...


=(

berdoalah utk dia....


hmm....aku amt trsntuh dgn luahan hti seorg jjka y mrasakn drinya amt brslah kpd seorg wnita wlaupun bkn die pnyebabny...jjka itu adlh uncle syaf...dan wnita trsbut ialah azila @ baby y ktika ni sdg mnderita kskitan akbat pnyakit y tdk dpt dkesan oleh dktor.. azila @ baby ni dktakn mghdap pnyakit y brkaitan dgn ktrunannya dlu iaitu saka...

hmm....td aku bce entry uncle syaf y trbaru tntg azila...mmg sbgai wnita,aku trsntuh mlihat kaum sjnisku trlntar sbgitu....dan htiku trus mmnjatkan doa kpdaNya spya dberi kkuatan kpd azila dan kluarga utk mghdpi dgaan drpdNya...ssgguhny DIA mmberi dgaan kpd ummat y dsyangiNya...dan DIA tau kluarga azila mmpu mghdpinya...

hmm....wlaupun aku xmgnali siapa azila...ttpi dr raut wjhny,aku dpt rse y azila sorg wnita y ceria n tabah..aku ykin die dpt mgharungi sglanya dgn cekal...smoga drimu akn cpt smbuh wahai hawa...kmi sntiasa doakn y trbaek utkmu...




mood ; hatiku pilu....


=(

Thursday, 3 December 2009

momens~

when we first talk to each other,
i knew we would always be friends,
our friendship has kept on growing,
and i will be here for all of you to the end..
all of you listen when i have a problem,
and help dry the tears from my face,
all of you take away my sorrow,
and put happiness in its place..
we can't forget the fun we've had,
laughing untill our face turn blue,
talking of things only we find funny,
people think we're insane if they only knew..
i guess this is my way of saying thanks,
for cathing me when i fall,
thanks again for being the BEST FRIENDS,
and being here with me trough it all..
I LOVE YOU ALL..
.........................................................................................................................................................................
.w.e.l.o.v.e.p.i.x.c.a.











mood ; miss my frens dam much..

=(

Wednesday, 2 December 2009

cheritera-ku..




011209...
hari ini genaplah 18thn umoku...
huhu...
dh jd sweet-18gurl la...
malu3....
hikhikhik....
dh tua ek?
yela2....
lg 2thun nk msuk alam 20an....


tp...
mne arh tju aku nnti?
hmm....
sedih ble pkir psl mnde2 cmni...
siyesly...
aku byk maen2 slme aku hdup ni....


nth la...
aku sndri xtau npe....
tiap2 ari aku ingin brubah...
tp xtrjd...
pe prlu aku bt?
aku nk jd mcm org laen jgk...
blh bggakn parents....
blh bggakn fmly....

hmm......
mgkin rmai y ckp aku xpnh nk pkir psl hdup aku...
tp hkiktny....
tiap2 ari aku pkir.....
aku pkir okeyy!!!
dan ble tiap kli aku pkir....
dan tiap kli 2 jgk la airmta aku mngalir....

oh mta...
knpe la kau mnglirkan airmta y sci n xbrslh 2?
aku sdih....




........................................................................................................................................................................





aku ktika umo 1thun...(mybe)


aku ktika umo 18thun....(kompem)


p/s ; kAu...mybe kAu lpe bfday aKu kn?hmm...xpe la...thnks ye sbb lpe...

mood ; .s.a.d.p.lu.s.h.a.p.p.y.p.l.u.s.h.u.r.t.

=)

harap maaf...post ini dikeluarkan terlewat sehari sebab ada sedikit masalah teknikal...harap maklum...

Wednesday, 25 November 2009

hmmm...

jgn smakn aku dgn dia...
aku = aku..
dia = dia...
aku xkn jd dia...
n dia xkn jd aku...
klu xblh nk trime aku cmni...
trpulang ar...
sbb aku mmg cmni...
nk xnk...
trime jela...
okeyy??

huh...!!



mood > bengang....!!

Monday, 16 November 2009

pic utk bulan...part2...


heheh...

2 gamba y bru mncul...


1st..


2nd..

Saturday, 14 November 2009

gambarku untukmu bulan..



~gmba2 dibwah ni adalah utk contest cik bulan y kiut-miut 2...
~gmba biase2 je...huhuhu...
~oh cik bulan...silakanlah menilai gmba2ku ini...
~hikhikhik....









1st pic...


2nd pic...

3rd pic...


4th pic...

5th pic...



6th pic...


7th pic...


=]

hadir... (part2)

dia...
kini sudah menjadi penyeri di hati...
sudah mula mengorak langkah bersama-sama..
mula menjadi pelengkap hidup...
saling lengkap dan melengkapi...
dia...
akhirnya yang dihajati tertunai jua...
janji dan harapan yang dicagar haruslah disuratkan...
perjanjian diatas hitam dan putih perlu diwarnakan...
segala yang dikata harus dikota...
kAu&aKu...
perjalanan jauh akan ditempuhi...
dugaan yang bakal melanda tidak menampakkan bayang...
bayang harus dikenal pasti...
kelak jangan ada yang ungkit mengungkiti...
kAu&aKu...
jika diizinkanNya...
abadi selamanya....


=)


Thursday, 12 November 2009

fahamilah...

Adam,mengertilah...
Hawa bukanlah insan yg kuat..
Bukan juga insan yg bisa menahan nafsu..
Tatkala diri diuji, Hawa sering tewas...
Tewas dgn godaan syaitan & nafsu sendiri..
Adam,mengertilah...
Sungguh, Hawa telah cuba melakukan yg terbaik..
Agar diri ini tidak menjadi fitnah dunia...
Telah Hawa cuba menjaga diri ini sebaik-baiknya..
Hawa sedaya upaya menjauhkan diri dari tabarruj..
Perfume, make up, perhiasan...
Telah Hawa elakkan sejauh-jauhnya..
Namun mengapa masih Adam tertarik pd Hawa..
Yg serba kekurangan ini..
Adam,mengertilah...
Hawa ini berjiwa lembut...
Sukar untuk Hawa menolak bila Adam meminta...
Hawa tau permintaan Adam..
Tak mungkin membawa Hawa ke kancah maksiat...
Namun, Hawa lemah...
Hawa takut zina hati...
Adam,mengertilah...
Setiap kali 'sms' diterima..
Hawa keliru...
Ingin sekali Hawa membiarkan sahaja..
Tapi Hawa akur tuntutan sahabat...
Hawa tewas...
Hawa reply juga...
Mengenangkan Adam adalah sahabat....
Adam,mengertilah...
Setiap layanan yg Hawa beri hanya sekadar membantu..
Mungkin Hawa adalah antara kasih sayang Allah yg dikurniakan buat Adam..
Memudahkan perjalanan hidup Adam..
Jgn disalah tafsir apa yg Hawa berikan..
Adam,mengertilah...
Hawa mengharapkan Adam menjaga Hawa..
Namun,bukanlah 'couple' yg Hawa pinta...
Tp cukuplah sekadar tidak memandang Hawa..

Cukuplah sekadar menghormati Hawa sebagai Hawa..
Jgn dipinta apa yg tak mampu Hawa berikan..
Kerana Hawa milik Allah sepenuhnya...



=]

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Sunday, 8 November 2009

kepadanya....

Jiwa tersiksa..
Hina terasa..
Berikan ku pelita..
Hadirkan cahaya..
Ku masih tertanya..
Ke mana arahku..
Untuk hidup didunia..
Beriku petanda..
Wahai manusia..
Sedarlah dirimu..
Hidup didunia hanya sementara..
Dekatkan diri padanya..
Biar terluka..
Hapuskan sangsimu..
Ialah petunjuk buat segalanya..
Arahkan diri padanya..
Oh..
Arahkan dirimu..
Kepadanya..
Dan bila kau tertanya..
Ke manakah hala jalan..
Hidupmu..
Ialah jawapan..
Untukmu..
hmm...
aku trtrik dgn lirik lagu ni...
lgu ni btkn ku brfkir sjnak...
sdkat mnakah dri aku dgnNya..
aku trlalu jauh dgnNya...
aku hnya insan kerdil y byk brdosa padaNya...
jahilnya dri ku ini...
wahai manusia...sedarlah dirimu...hidup di dunia hanya sementara......
*korg blh dgr lgu ni kt blogpage ni...lpas lgu epilog silam...slmt mndgr n mghytinya...
= [

Saturday, 7 November 2009

siapa mereka?




ape ni?
huh?
aik?

aduh....

hahahaha...

msti trtnya2 kn pe y dh jd ni?

sbrny dorg ni ank sdra ku...

y bju ptih 2 akmal hafiz...

n y bju htam 2 akmal mukhlis...

dorg ni 2brdik...

dorg ni mmg ske sgt ngn bnde2 cmni...

y mcm hero2 2 la...

klu blik umh mmg xsah klu xmaen bnde2 cm2...

sbb ktorg rjin mlyan..

heheh....

mkin brtmbah la kpla akal dorg...

smpai kdg xlarat nk kpung...

huhu...

budak2....

hikhikhik....



( =




sayang...rindu...cinta....


beloved family 4eva..

familyku tersayang...
gamba ni mse raye aritu...
sume ad...
heheh...
sukeeeee sgttt...
dh lme xamek gmba sesme cmni....


ni mak n abh...
hj md sollhi n hjh azizah...
mak...abh..
akak syg mak n abh....
syg sgt2...
syg smpai mati.....
huhu...

ni sume adk bradik ku....

cume kt dpn 2 je ad ccu sorg...

heheh...

ni fmly abg y 1st...


ni fmly k.ngah....




y ni plak da single sibling wif mak n abh...

heheh...

hmm....

pape pn...

akak syg sume2 smpai ble2.....

i love u all 4eva......

= )



kenangan...~





da seven star gurlz....


realy2 mish u olzz...




rindu tyme2 skool dlu..


rindu nk lepak sesme..


huhu...






*ct+yan+ila+ika+pkah+dayah+mira=frendship 4eva..*

mmg ssh sng kte brsme ar...
ble leh jumpe sume2 nih lgi??
koranggg..........
aku rindu....



= ' (

confuse~



kebingungan melanda...
smada nk mmbri apa y dmnta atau hnya mnympan sja apa yg dhjti?





aduhh....

kepenatan otak memikir melanda lagi...
dimana kesudahan?

tunggu aje laa....



( =

Friday, 6 November 2009

sejarah...




manusia hidup bermula drpd sjrah...

semua org ada sjrh msg2..

sjrh y pahit,mnis...

smua org pnh alami...

ada yg sng sgt nk lupakn sjrh hdup dorg...

dan ada jgk yg ssh sgt2 nk lpekn sjrh 2 wlaupn ianya amt phit...

sjrah....

pngalaman jga blh dianggap sjrah....

pngalaman dlm smua hal...

prcintaan,prgolakan hdup,pkrjaan,prshbtan, dan mcm2 lg...

dr pnglman akn brtukar mnjdi sjrah...

smuanya sdh dtntukn ilahi...

kita...

manusia...

prlu bljar dr pnglman spya sjrah tidak akan brulang kmbali....



=)



aku sepi? y?

hmm...aku pn xtau npe aku plih nickname aku sepi ni...
sepi sgt ke aku?
haha...
no komen...xtau la npe..
tetbe je timbul..
mybe sbb ad jgk time2 y mmg aku sepi...
mybe...
ye...sumtime mmg aku sepi...
sepi sgt2...
aku hanya berada di dlm duniaku shja...
bilikku...duniaku...
suka...duka...sumanya disini...
kluar shja dri sini...aku gmbira mcm org lain..
bukan aku ingin brpura2 dan menipu dri ini...
ttpi aku xnk org tau apa yg ada dlm hati dan jiwa ni...
xnk nk sshkn org pkir psl aku...
biar aku dan diriku shja......
aku lbh slesa bgni...
krna aku..
adalah diriku.....
selamanya.....

Thursday, 5 November 2009

aku wanita biasa...

Aku ini wanita biasa..
Bisa sakit luka karena cinta..
Dingin sepi kerap menyapa..
Air mata jatuh lukisan raga..
Kadang ku kuat setegar karang..

Kadang ku rapuh lemah liar merana..
Maafkan aku bila hasratku keliru..

Sulut gairah jiwamuKu yang dosakan cinta kekasih..
Maafkan aku bila hasratku keliru..

Sulut gairah jiwamu..
Ku yang dosakan cinta kekasih hatiku..
Kekasih hatiku maafkan aku..

Aku wanita biasa..
Dingin sepi kerap menyapa..

Air mata jatuh lukisan raga..
Kadang ku kuat setegar karang..

Kadang ku rapuh lemah liar merana..
Maafkan aku bila hasratku keliru..
Sulut gairah jiwamu..
Ku yang dosakan cinta kekasih..
Maafkan aku bila hasratku keliru..

Sulut gairah jiwamu..
Ku yang dosakan cinta kekasih..
Hatiku..
Maafkan aku..

rindu~~

apa makna rindu?
rindu pada siapa?
rindu itu sesuatu yang terlalu subjektif...
rindu pada tuhan..
rindu pada keluarga...
rindu pada sahabat...
atau...
rindu pada kekasih hati...
semuanya melalui hati...
hanya hati,akal dan fikiran penentunya...
seberapa jauh rindu itu..
bagaimana rindu itu bertandang...
hanya si perindu yang tahu...
dan yang dirindui...
mungkin tahu...
mungkin tidak...
yang dirinya sedang dirindui...
sang perindu......

Thursday, 29 October 2009

hadir..

dia...
tanpa diketahui kewujudannya...
tanpa mengenali siapa dirinya..
tanpa menduga pandangannya...
tanpa mengira pergerakannya...
dia..
hadir dalam hidup tanpa disedari...
hadir tanpa sebarang kata...
hadir untuk mencuba nasib...
hadir untuk merungkai kata hati...
dia..
mulanya hadir sebagai pendorong...
mulanya hadir sebagai pendengar yang setia...
mulanya hadir sebagai peneman resah dan duka...
mulanya hadir sebagai penyunting semangat...
dia...
kini secara tidak langsung..
mula mengisi kekosongan diri...
mula menjadi perindu yang setia...
menjadi pungguk menanti bulan...
dia....
sedikit demi sedikit....
mula menjadi penaung di hati...
pernah di selami perasaan itu...
terdapat ruang untuknya di hati...
sebagaimana yang di hajati...
hanya masa yang akan menentukan....
antara kau dan aku...
dimana penghujungnya?
hanya DIA yang maha mengetahui.....

Wednesday, 28 October 2009

songs 4 u...=)

Sungguh indahnya hari berlalu
Menunggu kasih tambatan hati
Ingin rasanya selalu berbagi
Bersamanya kala suatu nanti
Andainya kau jadi milikku
Selaluku nyanyikan lagu rindu
Andaikan kau dan aku bersatu
Dunia ini berseri selalu
Kuingin dirimu dekat dihatiku
Berdua kita kan raih bahagia
Kuingin dirimu turut merasa
Rasa rindu untuk menatap matamu
Menatap matamu
Bagaikan bintang nun jauh di sana
Terangi malam yang semakin gelap
Jika kau sudi menemaniku
Takkanku lepas walau sedetik pun
dis song is dedicate 2 u......

Monday, 26 October 2009

bermaknakah sebuah duka?


Apabila kita sentiasa meniti gembira. Kadang kala kita terlupa untuk menoleh sebentar sisi duka yang sentiasa akan menanti kita. Sewaktu kita bergembira, semua perkara dirasakan indah. Semuanya dirasakan bahagia. Kita sangka semuanya akan berkekalan selamanya. Ikatan yang terjalin tampak teguh dengan limpahan kasih sayang. Hati berbunga-bunga dengan pujian yang melambung tinggi. Indahnya hidup bagai tidak mahu ia berakhir.

Apabila hati sudah mula membenci. Tiada lagi kasih dan sayang yang dapat dicurahkan. Hanya kesangsian menyelubungi perasaan. Yang terluka terus terluka. Rajuknya tidak membawa ceria. Yang meluka, terus meluka. Tiada lagi titip kata yang membunga hati dan naluri. Bertakhta lah duka terpinggirlah ceria dan bahagia.

Apabila hidup sudah mula berduka. Segala yang manis dan indah hanya tinggal sinis dan gundah. Derita menyelinap memayungi kesuburan sebuah gembira. Gempita beralun gema tomahan dan hinaan hingga merobek pertimbangan.

Apabila telah lama berduka. Baru mula ingin menghargai kebahagiaan lama. Andai bisa diputarkan masa, mahu dipersembah kata pujangga mencamtum kembali dua hati yang terpisah kerana benci. Baru mula kehilangan pertemuan yang berpaling kerana keegoaan. Mahu kembali kepada masa lalu. Mahu mejaga setiap yang pernah wujud bagai menatang penuh rasa sayang dalam dulang perhubungan.

Bermaknakah duka yang dilalui andai dengan melaluinya kita dapat menghargai apa yang kita ada? Atau mungkin duka itu sudah terlalu terlewat untuk menjadi pengubat merawat luka? Apakah erti suka selama ini andai duka terus menjadi penamat?
Berharap agar duka ini akan bermakna apabila menjemput damai pulang kembali..

Sama-sama kita renungkan…

Sunday, 18 October 2009

Aku pernah...

Pernah terbit nur itu dalam hati,

Pernah bersua dua muka nurani,

Pernah bahagia menitip kasih bersemi

Juga pernah menggalas impi di dilangit tinggi,

Pernah singgah persis damai yang membelai,

Pernah berlabuh biduk peri pd hamparan harapan,

Tiada gundah menadah kata setia menanti,

Tiada patah sendi akli menunggu jawapan persoalan,

Pernah juga memanggil hiba pergi,

Pernah juga menjemput duka berlalu.

Tiada bisa membatasi kendiri,

Tiada alang menduga jiwa yang pilu,

Hanya kerana aku cinta,

Hanya kerana aku sayang,

Putuskanlah tali seksaan ini,

Andai benar cinta itu adalah gembira,

Hilangkanlah rasa cinta ini,

Andai persahabatan itu lebih mulia,

Kerana aku tidak mampu bersuara,

Kerana darah luka menitis tidak menepis tamu tangis,

Aku mengharapkan kebahagiaan..

Walaupun anganku tidak mahu,

Cinta ini terhenti sekadar pernah..

Tetapi selalu dan selamanya..